Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü İstanbul Vakıflar 1. Bölge Müdürlüğünce sünnet şöleni düzenlendi. Şölene aileleriyle katılan çocuklar klasik otomobiller, TOGG, minibüsler ve gönüllü motosiklet kulüplerinin oluşturduğu konvoyla Taksim Meydanı’ndan Ayasofya’ya geçti. Ayasofya-i Kebir Camii’ndeki duaların ardından çocuklar Bilgi Üniversitesi’nde düzenlenen çocuk şenliğine geçti. Şölen kapsamında biraraya gelen yüzlerce çocuk cuma ve cumartesi günleri sünnet olacak.
İstanbul’da düzenlenen geleneksel sünnet şölenine katılan aileler ve çocuklar, gün boyunca yaşanan etkinlikleri unutulmaz bir deneyim olarak anlattı.
Etkinliğe katılan ailelerden Mehmet Kocaboğa, klasik araçlarla yapılan konvoyun kendileri için çok özel bir anı olduğunu belirterek, “Çok güzel oldu. Nostalji arabalarla buraya kadar getirdiler. Çok memnun oldum. Konvoy çok güzeldi, muhteşem bir anı oldu” dedi.
Sünnet olan 9 yaşındaki Eyüp Furkan Kocaboğa ise etkinliğin kendisi için çok keyifli geçtiğini söyleyerek, “Çok güzel bir duyguydu. Fotoğraflar çekildi, yemekler verildi. Konvoyla geldik, renkli arabalar çok güzeldi. Çok mutluyum” ifadelerini kullandı.
Oğlu sünnet olan Vural Murat da sabah saatlerinden itibaren programda yer aldıklarını belirterek, “Konvoy gerçekten çok eğlenceliydi. Taksim’den Ayasofya’ya kadar geldik, dualar ettik. Çok güzel bir gündü” dedi.
Bir diğer veli Maksude Dede ise çocuğunun sünnetinin manevi yönüne dikkat çekerek, “Çok güzel geçti, dualar okundu. Sünnet vakti gelmişti. İnşallah hayırlı evlat olur” diye konuştu.
Program, Ayasofya’daki duaların ardından Santral İstanbul Kampüsü’ndeki etkinliklerle gün boyu devam etti.