Hürmüz Boğazı’nın yeniden deniz trafiğine açılmasının ardından Güney Kore bağlantılı 8 geminin daha boğazdan geçtiği bildirildi.
Hürmüz Boğazı’nda Gemiler Tek Tek Çıkıyor: Bekleyen Sayısı 5’e Düştü
Güney Kore Denizcilik Bakanlığı, Hürmüz Boğazı’nda mahsur kalan gemilere ilişkin güncel durumu açıkladı. Yapılan bilgilendirmede, son günlerde art arda gerçekleşen güvenli geçişlerle birlikte boğazdaki gemi trafiğinde önemli bir rahatlama yaşandığı belirtildi.
Açıklamaya göre, daha önce bölgede bulunan 26 gemiden 13’ü dün, 8’i ise bugün güvenli şekilde Hürmüz Boğazı’ndan ayrıldı. Son gelişmelerin ardından bölgede bekleyen Güney Kore bağlantılı gemi sayısının 5’e düştüğü ifade edildi.
Yetkililer, deniz güvenliği ve ticari akışın normale dönmesi için uluslararası koordinasyonun sürdüğünü vurguladı.