COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “Türkiye olarak Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde şehircilikten afet yönetimine, yenilenebilir enerjiden Sıfır Atık’a, sanayi dönüşümünden dirençli altyapıya kadar birçok alanda önemli tecrübeler elde ettik. Ve elde ettiğimiz bu tecrübeyi COP31’in ortak aklına taşımak istiyoruz” dedi.
COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra’daki toplantıda Türkiye’nin ve COP31 Başkanlığı’nın iklim eylem gündemine ilişkin hedefleri de detaylı şekilde açıkladı. Kurum, elektrifikasyonun tek başına değil; finansman, teknoloji, şehir dönüşümü ve enerji politikalarıyla birlikte ele alınması gerektiğini belirtti.
Bakan Kurum, 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikle karşılanmasının hedeflendiğini açıklarken, bu yaklaşımın enerji güvenliği ve adil kalkınma açısından kritik olduğunu söyledi. Ayrıca gelişmekte olan ülkelerin finansmana erişiminin sağlanmasının zorunlu olduğunu vurguladı.
Kurum, COP31 Eylem Gündemi kapsamında binalarda enerji tüketiminin yüzde 25 azaltılması ve atık artışının yüzde 50 düşürülmesi hedeflerini de paylaştı. Türkiye’nin Sıfır Atık ve şehircilik alanındaki tecrübelerinin COP31 sürecine aktarılacağını belirterek, zirvenin “uygulama ve sonuç odaklı” bir yapıda olacağını ifade etti.