COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, kasımda Antalya’da yapılacak COP31 BM İklim Zirvesi’nde, dünya genelinde insanların hayatına dokunan sonuçlar almayı ve iklim eylemine katılımın değerini herkes için görünür kılmayı hedeflediklerini bildirdi.
“2035’e Kadar Yüzde 35 Elektrik Hedefi” COP31 Gündeminde
Murat Kurum, COP31 sürecinde en önemli başlıklardan birinin elektrifikasyon olduğunu belirterek, 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikten karşılanmasını hedeflediklerini açıkladı.
Kurum, bu hedefin ulaşım, sanayi ve binalarda elektrifikasyonun hızlandırılmasıyla mümkün olacağını, güçlü altyapı ve modern şebeke yatırımlarının kritik rol oynayacağını söyledi. Gelişmekte olan ülkelere finansman desteğinin önemine dikkat çeken Kurum, küresel ölçekte daha adil bir iklim dönüşümü çağrısında bulundu.
Ayrıca atık yönetimi, dirençli şehirler, yeşil sanayileşme ve eğitim gibi başlıkların COP31 Eylem Gündemi’nin temel unsurları olduğunu belirten Kurum, Türkiye’nin bu alanda deneyimlerini uluslararası platforma taşımayı hedeflediğini ifade etti.